MAN-Traktor.de Forum

Allgemeines => Restaurierungsberichte => Thema gestartet von: Joos Belgien am 05.01.2015, 21:23:10

Titel: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 05.01.2015, 21:23:10
New year new project.

My father bought a MAN 4S2 last year.
It is fitted with a 6-cylinder MAN engine and we hope to find a 4-cylinder M-engine to make it more original again. If you no a 4-cylinder for sale contact us! The 6-cylinder engine is in good condition, running wel and starting with only the help of a good battery after standing still for more than 1 year. We want to trade or sell the 6-cylinder but first we want to find a 4-cylinder because we don't want to stay empty handed at the end.

[attach=1][attach=2][attach=3][attach=4][attach=5]

How do we find the year the tractor is build?

Sie können auf Deutsch beantworten. Englisch Schreiben ist für mich besser.

Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: halihalo am 05.01.2015, 21:56:36
Hallo Joos

Schöner Schlepper habt ihr da. Hier steht seit längerem ein 4S2 Motor zum Verkauf:

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/man-motor-d0024-traktor-schlepper-4-s-2/238831572-276-1961?ref=search (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/man-motor-d0024-traktor-schlepper-4-s-2/238831572-276-1961?ref=search)

Ich hoffe du hältst uns bei deinem Projekt auf dem laufenden, Danke!  ;)

Grüsse aus der Schweiz

Fabian
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN-fantast am 05.01.2015, 22:26:16
Hello Joos,

to the subject build year:  Don't you have the papers or the identification plate at the tractor, you simply have to search for castingdates...

Best regards from Norway
Magne
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 05.01.2015, 22:42:01
Hello

Thank you for the info!

We bought the tractor in Holland, they don't need papers on an agricultural vehicle! ID-plate is missing!

Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: kobbi am 07.01.2015, 02:08:59
                           Hallo Joos
Hier ist ein Motor,siehe selbst.
 http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/man-motor-d0024-traktor-schlepper-4-s-2/238831572-276-1961?ref=search
                                      Gruß Jens
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 10.01.2015, 19:07:21
Hello,

Tomorrow we are going to see for a 4-cylinder engine. In the meanwhile we discoverd the 4s2 has a slow G-getriebe. Is it possible to change it in to a faster S-getriebe? And where can we find the gears to change it?

Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN Turbo am 10.01.2015, 19:37:07
Hi Joos,

good luck for tomorrow

You find transmission gears here but that will be expensive.

http://www.man-traktoren.de/


Where are you from Joos.


Gruß Thomas
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 10.01.2015, 19:42:54
Hi Thomas,

In from Hoogstraten Belgium! That's between Antwerp and Breda in Holland!

Thanks for the info, we will ask for the price and see!

Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN Turbo am 10.01.2015, 21:11:32
Hi,

i'm today back from belgium, winksele!

Gruß Thomas
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN-fantast am 10.01.2015, 21:19:59
Hello Joos,

you've just told us about a slow G-transmission and a faster S...  I know the ZF 20/18II only with the letters A or B !?  Are we talking about the very rare 20/28 ?? ::) :P

With regards
Magne

Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 12.01.2015, 21:27:06
Hello Magne,

The getriebe has a number inscribed at the back, the number starts with an S or a G!
Where can we find new fenders  (kotflűgel)?

We are also looking for a ersatzteileliste and a workingmanual for the 4S2!

Ps, we did not bought the engine last sunday and hoop to find a better one.

Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN-fantast am 12.01.2015, 22:42:17
Hello Joos,

I've just checked my 1958 faster 4S2, he has actually the letter B ahead of the transmission number.  Would you mind upload a picture from the back of your tractor, please?  Such informations have my greatest interest!

New 50 cm fenders can you buy at  www.kotfluegel-manufaktur.com 
For the heavy inner fenders are we still waiting for Bastian!!  8)

With regards
Magne

Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 14.01.2015, 19:16:16
Hallo,

I juste made a picture of the number:
[attach=1]
Is it g6047g or 960479?

On the 4R2 I can't find a number, the tractor runs with standard engine RPM 30km/h and we didn't change any gears!

We are still looking for a ersatzteileliste and a workingmanual for the 4S2!

Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN-fantast am 14.01.2015, 20:04:11
Hello Joos,

thank you for the picture!  That's no transmission number but probably the chassis number which always start with 5 or 9 at the 4S2.  You should rather search for the transmission number at the right side of the housing...  The identical chassis number (960479?) shall also be inscribed at the front bolster, when the MAN in the original condition is.

Spare parts catalog and working manual as copy, should you be able to get by Peter Streiber...

With regards
Magne
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 16.01.2015, 20:06:53
Where extactly can I find this number? Can you send me a picture?

Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN-fantast am 16.01.2015, 21:20:58
Obviously has your 4S2 no ZF 20/28 transmission...  According to the spare parts catalog are as well as ID-letter and serial number to be indicated at the right side at the back of the transmission housing:
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 28.03.2017, 21:46:35
Hello again,

Our 4S2 project is still in progress. Although slow, but that's better than standing still.

The 4-cylinder engine is completely overhauled, from crankshaft to dieselfuelpump.
The front axle is checked and made free from tolerance.

Now we wait for the "schnellgang"-gears of the gearbox to rebuild it so it runs 30km/h.

Today we received the iron plates for the new rear fenders.

Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: man leo am 29.03.2017, 09:34:56
Hallo Joos,

bei Dir sieht es genauso scheiße aus wie es bei meinem Motor war, der wurde auch komplett gemacht und wieder zusammen gebaut,so wie Deiner.

Jetzt kannst du wieder alles abbauen und den Motor säubern und entlaken um ihn später zu lackieren, da man in diesem Zustand nirgends hin kommt.

Viel Freude damit.
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 26.03.2018, 21:37:53
Piece by piece, making it a M.A.N again! And found this broken part!
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN4R1 am 28.03.2018, 15:52:19
Dag Joos,


Ziet er al netjes uit. Onze 4s2 met dezelfde snelgang van Schwartz heeft z'n eerste testrit al gemaakt en alles perfect in orde.


Kristof
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Guido111 am 16.11.2021, 08:10:45
Hallo Joos,

Where did you buy the new rear fenders?

Groet,
Guido
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 16.03.2024, 08:40:27
Hallo,

Nach längerer Pause versuche ich das wieder aktuell zu halten. Guido, die Kotflügelstützen kommen aus Österreich, das ist alles was ich weiß.

Kann mir jemand die fehlenden Maße der beigefügten Zeichnung mitteilen? Sowie die Maße und photos des Originalstifts, der durchpasst?

Groeten, Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN-fantast am 16.03.2024, 13:03:52
Hallo Joos,

meine Zuggabel ist zwar ein Nachbau, sollte aber den Original entsprechen.  Mir fehlen originale Steckbolzen, aber der Bilderteil der BA enhält sehr gute Bilder davon.
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 16.03.2024, 18:00:36
Magne,

Danke für die Maße und das Foto, damit kann ich weitermachen.
Kann mir jemand Fotos vom dazugehörigen Stift zur Verfügung stellen?

Groeten,
Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 25.03.2024, 19:39:59
Hier bin ich wieder mit 2 Fragen:

1) Kann mir jemand die Länge der Kardanwelle für die Vorderräder sagen? Wir müssen es kürzen, da es an einen 6-Zylinder-Motor angepasst wurde.

2) Kann man die Bodenplatten irgendwo kaufen? Wir möchten ein raues Blatt von 1MX2M kaufen, damit wir es selbst verkürzen können.

Groeten, Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: MAN-fantast am 26.03.2024, 15:08:25
Hallo,

zur ersten Frage:  Die Länge der Kardanwelle ist am Trecker montiert ziemlich genau 1295mm.  Bei diesem Zustand sind 80mm der Rillen am Schiebestück ersichtlich.
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: hobbyman am 26.03.2024, 20:01:23
Hallo,

Zur 2. Frage,
Die Bodenbleche hab ich damals über Bastian hier im Forum bekommen.
Viel Erfolg.
Gr. Michael.
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Joos Belgien am 31.03.2024, 13:52:05
Hallo,

In der Zwischenzeit haben wir mit dem Bau der Kotflügel begonnen.
Kennt jemand den Abstand der Schraubenlöcher für die großen Radgewichte?

Groeten, Joos
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Oily am 31.03.2024, 19:23:41

Kennt jemand den Abstand der Schraubenlöcher für die großen Radgewichte?


Hallo

Meinst Du wirklich die 8-Loch Gewichte für die 11x38 Felge?
Ich gehe doch davon aus, dass Du da 18.4er auf 30" fährst.
Da passen die großen Ringe nicht wirklich rein, da die Schüssel in dem Bereich schon gewölbt ist.
Die 6-Loch Gewichte haben einen Abstand von ca. 430mm zum gegenüberliegenden Loch.

LG Marc
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: ali am 31.03.2024, 20:18:54
Hallo,
die Lochkreise sind genormt, Lochkreisdurchmesser, wie  schon geschrieben, 430 mm
Gruß
ali
Titel: Re: Restaurierung eines MAN 4S2
Beitrag von: Bastian am 31.03.2024, 22:19:15
Hallo für die grosse Hinterradgewichte  38"  Zoll is die lochkreis 620mm